JAWA 350.634-4 (1974)
"socialistik social tourer"

Jelikož nebylo možno na můj současný pracovní motocykl připevnit stan, spacák a kufry, bylo nutno nastalou situaci nějak vyřešit. Že bude tuzemský bylo jasné, finance také, padla tedy volba na motocykl JAWA 350.634-4, který jsem stejně již nějakou dobu sháněl (když se objevil u kamaráda za slušnou cenu, neváhal jsem). Na motocyklu v klasickém stodolovém stavu jsem provedl střední opravu, při opravě se ukázalo, že stál dlouho ve vlhku a některé díly se za tu dobu staly nepoužitelnými (všechny tlumiče) a že předchozí majitel namontoval obráceně písty a navíc nasypal do motoru jehly z ojnice, apod. Jelikož jsem byl finančně indisponován, zvolil jsem oku "lahodící" dvoubarevný štětkolak (kompresor už je ve vývoji) zn. Alkyton. Dále jsem sehnal 2 boční kufry Krauser a vrchní kufr od Louise a dodělal nosiče.



Nepůvodní úpravy (aneb co tam v Týnci nedali):

MECHANIKA:

"ferodová" spojka
hliníkový přítlačný talíř
řetěz ČZ 428 Cross
rozeta 51z. s výměným věncem JT Sprocket
padák originál JAWA
přitvrzené pružiny o 22,5 mm
kufry Krauser 2 x 25l + Louis 1 x 37l

ELEKTRO:

VAPE SZ-13 (12V 150W)
-po boji s prohnutou deskou kladívek, jde konečně motor pravidelně a můžu si dovolit pár vychytávek
parabola H4 + halogen 60/55W
-konečně začal motocykl svítit (je připravena prémiová žárovka Philips)
fajfky NGK LB05
-spolehlivá funkce v jakémkoliv počasí (odzkoušeno 50km rumunského deště)
dvouklíčová brzda z pozdějšího typu
zásuvka palubního napětí s vypínačem
GPS navigace
výstražná světla
přídavná obrysová světla na padák
a další ...

ZÁVADY:

1) po návratu z Rumunska 8/2011 bylo diagnostikováno protočené pouzdro předlohového hřídele a prasklé písty u přefukových okének.

2) 12/2012 zjištěno vymlácené futro na spodním oku jedné ojnice (kurvítko firmy JAWA), motor stále běžel, jen byl hlučný. Zbytky futra zablokovaly 2 pístní kroužky a zničily píst.

Soupis ložisek a gufer pro motocykl JAWA 350.634

fotogalerie